TERMIN I MIEJSCE RAJDU:
Rajd na Orientację „DIR-ty dancing po lesie. Dąbrowski Integracyjny Rodzinny Rajd Na Orientację” zwany dalej Rajdem odbędzie się w dniu 12 sierpnia 2023 r. na Eurocampingu Błędów ul. Żołnierska 130
42-525 Dąbrowa Górnicza.
Terenem rozgrywania zawodów będą okolice Dąbrowy Górniczej.
CELE IMPREZY:
– upowszechnienie i wzrost poziomu wiedzy na temat imprez na orientację wśród osób biorących udział w rajdzie,
– wzrost aktywności fizycznej,
– integracja środowiska osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych,
– pokazanie mieszkańcom naszego miasta nowych możliwości spędzania wolnego czasu,
– rozpowszechnienie idei wolontariatu,
– rozwój aktywnych form turystyki i rekreacji,
– promocja walorów turystyczno – krajoznawczych Gminy Dąbrowa Górnicza,
– wzmocnienie procesu budowania pozytywnego wizerunku miasta,
– przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz przeciwdziałanie uzależnieniom,
– włączanie osób niepełnosprawnych w życie społeczności miasta,
– zapobieganie nadwadze u dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych,
– propagowanie zdrowego trybu życia, turystyki i rekreacji,
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
– zacieśnianie więzi rodzinnych,
– wykształcenie postaw proekologicznych, szacunku do przyrody i jej piękna,
– rozwinięcie umiejętności współpracy międzyludzkiej – w szczególności u dzieci i młodzieży,
– promocja zasad fair play i uczciwej konkurencji,
– popularyzacja imprez na orientację jako doskonałej formy spędzania wolnego czasu,
– praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
– pokazanie Dąbrowy Górniczej jako centrum aktywnego wypoczynku Zagłębia i Górnego Śląska,
– zacieśnianie więzi rodzinnych w ramach wspólnej rywalizacji,
– wyłonienie najlepszych zawodników wśród uczestników (na trasach z klasyfikacją).
BAZA RAJDU:
Bazą rajdu będzie:
Eurocamping Błędów
ul. Żołnierska 130
42-525 Dąbrowa Górnicza
ORGANIZATORZY:
STOWARZYSZENIE RODZIN I OPIEKUNÓW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH „ÓSMY DZIEŃ”,
ul. Sienkiewicza 6A,
41-300 Dąbrowa Górnicza
Stowarzyszenie ROC Razem Osiągniemy Cel
ul. Łaskowa 25 A
42-523 Dąbrowa Górnicza
e-mail: kontakt@roc.org.pl
PARTNERZY:
Centrum Sportu i Rekreacji w Dąbrowie Górniczej, Wydawnictwo Compass,
SPONSOR TRASY PIESZEJ MINI RODZINNEJ DRUŻYNOWEJ 5 km:
Urząd Miasta Dąbrowa Górnicza
WYŻYWIENIE:
Organizator zapewnia poczęstunek i napoje w Bazie Rajdu.
TRASY:
Uczestnicy będą mieli do wyboru 3 trasy:
• Piesza mini rodzinna drużynowa 5 km (na tej trasie startuje się w drużynach 3-osobowych, obowiązuje limit miejsc – 15 drużyn z co najmniej 1 osobą z niepełnosprawnością, 15 drużyn z co najmniej 1 osobą niepełnoletnią),
• Piesza 25 km,
• Rowerowa 50 km.
KLASYFIKACJA:
Na trasie pieszej mini rodzinnej drużynowej 5 km nie będzie przeprowadzana żadna klasyfikacja.
Każda drużyna otrzyma statuetkę/medal, a każdy uczestnik dyplom za udział.
Uczestnicy na trasach P25km i R50km
będą klasyfikowani w kategoriach:
– kobiety,
– mężczyźni.
Uczestnicy na trasach P25km oraz R50km klasyfikowani są dodatkowo w „Elite League HYBRYD16” – https://eliteleague.run.
HARMONOGRAM IMPREZY:
12 sierpnia (sobota):
– 9:00 – 9:45 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych na trasy: piesza 25 km, rower 50 km;
– 10:00 – odprawa techniczna i start tras: piesza 25 km, rower 50 km;
– 10:00 – 11:30 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych osobom zapisanym wcześniej na trasę pieszą rodzinną 5 km (poprzez formularz do zapisów na stronie rajdu);
– 11:30 – 12:00 – praca sekretariatu rajdu – wydawanie pakietów startowych osobom, które wcześniej się nie zapisały na trasę pieszą rodzinną 5 km (w przypadku wolnych miejsc);
– 12:00 – odprawa techniczna i start rajdu trasy pieszej rodzinnej 5 km;
– 16:00 – koniec limitu czasu na wszystkich trasach;
– 15:00 – 17:00 – grill z pieczeniem kiełbasek;
– 17:00 – podsumowanie i ogłoszenie wyników rajdu – dekoracja najlepszych uczestników.
PUNKTY KONTROLNE:
Punkty kontrolne (PK) będą oznaczone w terenie biało-pomarańczowymi lampionami z numerem oraz kodem punktu lub/i perforatorem. Obecność uczestnika na punkcie będzie potwierdzana na kartach startowych, które uczestnicy (po otrzymaniu w biurze zawodów) muszą posiadać przy sobie. Potwierdzenie punktu kontrolnego będzie polegać na przedziurkowaniu odpowiedniej kratki na karcie startowej lub spisaniu kodu znajdującego się na lampionie. Każdy z zawodników powinien odwiedzić punkt osobiście. Na wybranych punktach będą dodatkowe zadania lub zagadki, dodatkowo punktowane (1 poprawnie zaliczone zadanie – 1 punkt przeliczeniowy). W komunikacie startowym ogłoszonym przed rozpoczęciem rajdu będzie podana ilość punktów kontrolnych oraz inne ważne informacje dotyczące rajdu.
ZASADY ROZGRYWANIA ZAWODÓW:
• Aby zostać sklasyfikowanym w zawodach na każdej z tras należy prawidłowo potwierdzić co najmniej jeden PK;
• Za każdy prawidłowo potwierdzony PK oraz za prawidłowo wykonane zadanie lub poprawnie rozwiązaną zagadkę zawodnik otrzyma 1 punkt przeliczeniowy;
• Zwycięzcami (na trasach: piesza 25 km, rower 50 km) w poszczególnych kategoriach zostaną osoby, które na danej trasie zdobędą najwięcej punktów przeliczeniowych w najkrótszym czasie;
• W klasyfikacji w pierwszej kolejności brana będzie pod uwagę suma punktów przeliczeniowych, a w drugiej czas przybycia na metę;
• Za przybycie na metę po wyznaczonym limicie czasu naliczane będą punkty karne – za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia odejmowany będzie jeden punkt przeliczeniowy;
• W zawodach wykorzystywana zostanie mapa turystyczna,
• Zawodnicy zobowiązani są do jazdy w kasku sztywnym;
• Zaleca się wyposażenie uczestników w mapnik, licznik kilometrów, kompas i podstawowe narzędzia do naprawy roweru;
• Nieklasyfikowani będą zawodnicy, którzy nie przestrzegają zasad sportowego zachowania, nie zaliczyli żadnego punktu kontrolnego, nie zwrócą karty startowej po przybyciu na metę lub nie dotrą na metę do godz. 16.30;
• Uczestnicy, którzy podczas zawodów nie mogą bądź nie chcą kontynuować jazdy z jakiegokolwiek powodu, zobowiązani są poinformować o tym fakcie Organizatora;
• Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy lub skrócenia tras zawodów ze względu na złe warunki atmosferyczne.
WARUNKI UCZESTNICTWA W ZAWODACH:
• Przesłanie zgłoszenia do 9 sierpnia 2023 na Rajd poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie: https://roc.org.pl
Istnieje możliwość zgłoszenia po terminie 9 sierpnia, jednakże organizator nie gwarantuje wtedy pełnego pakietu startowego.
• dokonanie opłaty startowej na konto Organizatora. Jej wysokość uzależniona będzie od terminu jej dokonania, a także od wieku uczestnika, za którego jest uiszczana.
Trasa |
Dzieci i młodzież do 18 roku życia |
Osoba dorosła |
Dzieci i młodzież do 18 roku życia |
Osoba dorosła |
Każdy uczestnik |
Do 31.07.2023 |
01.08.2023-08.08.2023 |
09.08.2022 |
|||
Piesza mini rodzinna drużynowa 5 km |
10 złotych, obowiązuje limit 30 drużyn (3-osobowych) |
||||
Piesza 25 km |
40,00 zł |
70,00 zł |
50,00 zł |
80,00 zł |
90,00 zł |
Rower 50 km |
40,00 zł |
70,00 zł |
50,00 zł |
80,00 zł |
90,00 zł |
Opłatę startową należy przesłać przekazem lub przelewem na konto:
Stowarzyszenie ROC Razem Osiągniemy Cel
NestBank: 91 2530 0008 2009 1014 4143 0001
z dopiskiem DirtyDancing + imię i nazwisko osoby/osób za które wysyłana jest opłata startowa
• Podpisanie oświadczenia o udziale w zawodach na własną odpowiedzialność, w przypadku uczestników niepełnoletnich i niepełnosprawnych oświadczenie o udziale w zawodach podpisują ich opiekunowie;
• Osoby w wieku 16-18 lat będą musiały przedstawić pisemną zgodę rodziców lub opiekunów na udział w zawodach;
• Osoby poniżej 16 roku życia zobowiązane będą brać udział w zawodach pod opieką osoby pow. 21 roku życia.
• Za bezpieczeństwo niepełnosprawnych uczestników rajdu odpowiedzialni są ich opiekunowie prawni,
• Osoby poniżej 16 roku życia zobowiązane będą brać udział w zawodach pod opieką osoby pow. 21 roku życia.
ŚWIADCZENIA:
• Zaplecze sanitarne (wc),
• karta startowa, mapy i numer startowy,
• poczęstunek na mecie.
NAGRODY:
• Na trasie pieszej mini rodzinnej drużynowej 5 km każda drużyna otrzyma statuetkę, a każdy uczestnik dyplom za udział,
• Na pozostałych trasach osoby, które zdobędą 3 pierwsze miejsca w każdej kategorii otrzymają trofea i dyplomy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
• Rajd będzie się odbywał przy nieograniczonym ruchu drogowym, dlatego uczestnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów ruchu drogowego,
• Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i powrotu z niego a także podczas jego trwania,
• Każdy uczestnik bierze udział w Rajdzie na własną odpowiedzialność, musi to potwierdzić, podpisując stosowny dokument, w którym zadeklaruje pełną odpowiedzialność za ryzyko i ewentualne obrażenia oraz wyposażenie i zgubione rzeczy,
• Obowiązuje nakaz udzielenia pomocy poszkodowanym uczestnikom Rajdu,
• Używanie odbiorników gps podczas trwania zawodów dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy,
• Na trasie rajdu obowiązuje zakaz używania innych map, niż te rozdane przez organizatora,
• Zabrania się śmiecenia na trasach Rajdu,
• Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Rajdu z powodów niezależnych od niego,
• Uczestnik dokonujący rejestracji, akceptuje warunki niniejszego regulaminu i wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.Nr 133, poz.883). Zgadzają się również na otrzymywanie korespondencji drogą elektroniczną i udostępniają w tym celu swój adres e-mail zgodnie z ustawą z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 144/02, poz. 1204),
• Uczestnik akceptujący niniejszy regulamin zgadza się na wykorzystanie swojego wizerunku przez media i sponsorów,
• Brak znajomości regulaminu nie będzie uznawany za wytłumaczenie,
• Organizator zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu oraz do jego zmian.